Campus Molenaarsstraat 30, 9000 Gent
In de A-stroom wordt er samen met IVV Sint Vincentius onderwezen in een geïntegreerde werking. Leerlingen zitten samen in de klas met leerlingen uit het regulier onderwijs. Ze krijgen les van leerkrachten met ervaring in het buitengewoon onderwijs die een aangepaste werking voorzien (bieden van structuur, minder prikkels in de klas, gebruik timetimer...).
!Nieuw vanaf schooljaar 2022 – 2023
DUBBELE FINALITEIT (TSO)
Maatschappij en welzijn (3de en 4de jaar)
Maatschappij en welzijn is een theoretisch – praktische studierichting in de dubbele finaliteit: doorstroom naar hoger onderwijs en/of kwalificatie naar de arbeidsmarkt na een derde graad. Leerlingen leren zorg en begeleidingsactiviteiten uitvoeren met oog voor de wensen, behoeften, mogelijkheden en beperkingen van kinderen, jongeren en volwassenen.
DOORSTROOMFINALITEIT (TSO)
Maatschappij en welzijnswetenschappen (3de jaar) – onder voorbehoud
De tweede graad maatschappij en welzijnswetenschappen start met een brede algemene vorming. Daarnaast maken leerlingen kennis met filosofische, psychologische en sociologische theorieën. Ze leren over de mens en zijn ontwikkeling, interacties met anderen, (sub)culturen, sociale structuren.... Dit alles vanuit contexten en voorbeelden uit de samenleving, gezondheid en welzijn. Leerlingen worden voorbereid op doorstromen naar een professionele bachelor.
!! Deze studierichting is onder voorbehoud.
Schooljaar 2021 – 2022
3de jaar Maatschappij en welzijn
Maatschappij en welzijn is een theoretisch – praktische studierichting in de dubbele finaliteit: doorstroom naar hoger onderwijs en/of kwalificatie naar de arbeidsmarkt na een derde graad. Leerlingen leren zorg en begeleidingsactiviteiten uitvoeren met oog voor de wensen, behoeften, mogelijkheden en beperkingen van kinderen, jongeren en volwassenen.
4de jaar Sociaal technisch wetenschappen
De leerlingen leren over zowel sociale als wetenschappelijke thema’s en gaan daarmee praktisch aan de slag in de les integrale opdrachten. Met creatieve en uitdagende opdrachten leren ze zo verschillende basiscompetenties zoals organiseren, presenteren en analyseren. Deze richting is ideaal voor leerlingen die dromen van een toekomst in de sociale sector, gezondheids- of onderwijssector.